Het heeft weer even geduurd, maar na een maand van afwezigheid mocht het 3e elftal van VV Serooskerke weer in actie komen. Ditmaal tegen de Noormannen uit Westkapelle. Seroos 3 staat momenteel op de 2e plek en behaalde maar liefst 22 punten in de laatste 9 wedstrijden. Voor de snelle rekenaars onder ons betekent dit maar één keer verlies, één gelijkspel en zeven winstpartijen waaronder een overwinning op koploper Kloetinge. Door deze zinderende resultaten staat Seroos 3 op de tweede plek met 3 punten minder dan zojuist genoemde koploper. Onder andere om deze reden had iedereen er weer erg veel zin in toen er werd verzameld om half 12 op sportpark Noordhout.

Het was wel even wennen tijdens de bespreking want leider Robbie was afwezig omdat hij ziek was. Hierdoor moest Jacco de bespreking alleen doen. In de bespreking vertelde Jacco ons onder andere de opstelling en die was als volgt: Niels, Bart, Mathijs, Luuk, Ramon, Finn, Thomas, Jonas, Dion, Hans en Hessel. Na de bespreking, het omkleden en de warming-up was iedereen er klaar voor en begon de wedstrijd onder leiding van Hans van den Broeke.

Het was overigens schitterend voetbalweer waarvan de Noormannen te lang aan het genieten was, want al na een minuut lag de bal in het net. Seroos 3 komt op een voorsprong dankzij een droge schuiver in de korte hoek door Thomas op aangeven van Hessel en een blunder van de keeper. Noormannen was eindelijk wakker en duidelijk niet van plan zich zomaar gewonnen te geven. Ze begonnen er namelijk een vechtwedstrijd van te maken waarin het er soms best hevig aan toe ging voor onze jonge groep en opa Dion.

Echter wist Seroos stand te houden door weinig kansen weg te geven. Zelf creëerde Seroos nog enkele kansen in de eerste helft, maar de kansen werden niet verzilverd. Zo gingen beide teams met een 1-0 stand de rust in. Tijdens de rust werd er gecoacht door Jacco, thee gedronken en natuurlijk genoten van de voorsprong. De tijd gaat snel als het gezellig is dus begon de tweede helft al snel.

Het spelbeeld van de tweede helft was niet denderend en beide ploegen vonden het lastig om iets te creëren. Wel trok Seroos de verdedigende lijn door uit de eerste helft en gaf het weinig kansen weg op één na. Hier redde Niels uitstekend! Na deze kans merkte Seroos dat er nog niet gewonnen was. Hierdoor werd er nog maar eens druk gezet op de tegenstander. Dit resulteerde uiteindelijk in balbezit aan de zijlijn. Vanuit hier werd Dion weggestoken waardoor hij ruimte kreeg in het strafschopgebied. Deze ruimte moet je onze topscorer niet geven en dat werd nog maar eens duidelijk. Dion tekende rond de 75e minuut voor de 2-0 door de bal keihard in de verre hoek te vegen.

Na de 2-0 werd langzamerhand duidelijk dat de overwinning binnen was. Seroos speelde de wedstrijd degelijk uit en gaf geen doelpunten meer weg. Eindstand is een 2-0 overwinning en behoud van de tweede plek. Al met al een zakelijke middag van Seroos 3. Kloetinge wist helaas geen punten te verspelen waardoor de marge hetzelfde is gebleven. Aanstaande zaterdag speelt Seroos 3 om 14:30 in Bruinisse tegen Bruse Boys. Kom gezellig kijken mocht u zin hebben. Het verslag van deze wedstrijd wordt geschreven door Luuk! Tot volgende week!